Viņi dzīvo draudzīgā mežā, kur spēles pārtop atklājumos – tiek šķetināti labirinti, risinātas mīklas, iepazītas formas un pat atklāts Morzes kods. Katrs panels ir kā jauns piedzīvojums, kurā bērni rotaļājas kopā ar dzīvniekiem un attīsta svarīgas prasmes. Šis stāsts, soli pa solim, atklās katru no paneļiem tuvplānā – kā tie darbojas, ko attīsta un kādēļ tie patīk gan bērniem, gan pieaugušajiem.
Puzle
Lapsa un zaķis atrad mežā apli, pilnu ar sīkām bildītēm. “Skaties, te kaut kas paslēpts!” čukstēja lapsa. Viņi, griežot apli, pamana, ka no šķietami nejaušiem gabaliņiem veidojas dzīvnieki. Kurš pirmais saliks zaķi? Kur slēpjas bruņurupucis?
Griežamā puzle attīsta bērna loģisko domāšanu, vizuālo uztveri un pacietību. Tā palīdz bērnam atpazīt daļas un veselumu, kā arī trenē sīko motoriku. Spēle iedrošina meklēt sakarības un pabeigt iesākto.
Attālumi
Reiz zaķis izsauca bruņurupuci uz sacīkstēm. “Es esmu ātrākais mežā!” viņš smējās, jau lecot uz priekšu. Bet bruņurupucis izvēlējās mierīgāku, taisnu ceļu. Viens skrēja pa viļņotu taku, otrs lēnām slīdēja uz priekšu. Kurš pirmais nonāks līdz galam?
Panelis trenē roku–acu koordināciju un smalko motoriku, pārbīdot figūriņas pa trasēm. Divi ceļa grūtības līmeņi padara to piemērotu dažāda vecuma bērniem. Spēle māca, ka svarīgs nav ātrums, bet neatlaidība un savs ritms. Panelis arī atpoguļo to, ka likumains ceļš (kaut arī izkstās tikpat garš kā taisns) ir garāks.
Slepenais ziņojums
Lapsa devās apciemot zaķi pa meža taciņu. Tajā pašā laikā taurenis ziedam nosūtīja slepenu ziņu – līniju ar punktiem un svītrām. “Kas tas ir?” brīnījās zaķis. “Tas ir Morzes kods!” atbildēja lapsa un sāka šķetināt noslēpumu.
Panelis attīsta stāstītprasmi un redzes uztveri, iepazīstot dažādus ceļus. Viena līnija ir nepārtraukta (parasts ceļš), bet otra – veidota Morzes kodā, ko vecāki var izskaidrot bērniem. Tā rotaļīgi rosina iepazīt zīmju valodu un simbolisko domāšanu.
Labirinti
Lapsa devās meklēt draugus – taureņus, ziedus un putnus. Ceļš veda cauri kalnam, tad cauri biezam krūmājam un visbeidzot – cauri apaļai pļavai. “Kur viņi ir pazuduši?” viņa domāja, uzmanīgi sekojot katram līkumam.
Panelis piedāvā trīs dažādus labirintus (trijstūris, kvadrāts, aplis), kas attīsta telpisko uztveri, orientēšanos un plānošanu. Bērni trenē koncentrēšanos un smalko motoriku, pārvietojot pirkstu vai skatienu pa ceļu/labirintu. Paneļa stāstiskā daba rosina arī iztēli un mutvārdu valodu.
Veikals
Zaķis pārdeva burkānus, lapsa piedāvāja pienu, bet bruņurupucis gribēja tikai maizīti. “Cik tas maksā?” viņš jautāja. “Divi plus pieci,” sacīja zaķis. “Mēģini samaksāt pareizi!” Un tā sākās viņu veikaliņa spēle.
Panelis veicina skaitīšanas un rēķināšanas iemaņas, izmantojot naudas simbolus un vienkāršus uzdevumus. Bērni apgūst sociālās lomas – pircējs, pārdevējs – un mācās sadarboties. Spēle attīsta arī loģiku, atmiņu un valodu. Lieliska rotaļa, kur matemātika kļūst par dzīvu darbību.
Paslēptie burti
Bruņurupucis atrada dīvainas formas: zvaigzni, apli, trīsstūri… “Te ir kaut kas paslepies!” viņš teica un sāka taustīt. Katra forma slēpa slepenu zīmi. “Es sajutu burtu H!” priecājās lapsa. “Man liekas, ka te ir C!” čukstēja zaķis.
3D taktilie izciļņi trenē taustes uztveri un palīdz bērniem iepazīt formas ar pirkstiem. Paslēptie burti vai simboli rosina domāt, salīdzināt, nosaukt. Šāda spēle īpaši noder pirmsskolas vecumā vai bērniem ar atšķirīgām uztveres vajadzībām. Tā veicina valodu, iztēli un sajūtu izpratni.